Czy każdy może mieć własną reklamę na ecolight?
Tak, każdy. Przystępne ceny i prosty w obsłudze system sprzedażowy pozwolą każdemu zakupić czas reklamowy i zaplanować swoją kampanię na ecolight.
Co muszę zrobić, żeby umieścić własną reklamę na nośniku?
Po kliknięciu na ikonę kup ecolight rozpoczyna się proces składania zamówienia. System w kolejnych krokach wymaga określenia wyboru lokalizacji, przekazania materiału graficznego, określenia harmonogramu emisji. Ostatni etap to finalizacja zamówienia w postaci realizacji płatności i przekazania dokumentów księgowych. Wszystko odbywa się on-line, w wygodnym dla Ciebie czasie.
Czy mogę np. w piątek zamówić reklamę na sobotę? Tzn. jeśli w piątek mi się przypomni np. o urodzinach, to czy w sobotę lub niedzielę życzenia urodzinowe będą na nośniku?
System wymaga planowania emisji z wyprzedzeniem co najmniej 2 pełnych dni, więc Twoje życzenia na sobotę powinniśmy mieć już w czwartek.
Ile czasu trzeba mieć na zalogowanie się i wykupienie reklamy, na same formalności?
Proces składania zamówienia i realizacji płatności realizowany jest on-line i zajmuje średnio 20 minut.
Czy poradzę sobie z planowaniem kampanii na ecolight bez pomocy handlowca?
Tak. System jest tak skonstruowany, aby przeprowadzić Cię przez wszystkie etapy składania zamówienia przez zadawanie prostych pytań. Odpowiadając na nie, precyzyjnie planujesz kampanię. Jeśli mimo to pojawiłyby się jakieś niejasności, pomoc możesz uzyskać pod numerem 22 376 99 00 (dni powszednie w godzinach 9:00 – 17:00) lub pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czy muszę mieć jakoś specjalnie przygotowany obraz, który chcę umieścić w reklamie?
Wystarczy plik graficzny w formacie JPG lub PNG o proporcjach boków 2:1 (w poziomie). Zalecane rozmiary pliku to 320 x 160 pikseli. W przypadku pliku o innych rozmiarach system automatycznie dokonuje jego przeskalowania, co jednak może wiązać się z pogorszeniem jakości obrazu. Jednocześnie rekomendujemy, abyś w projekcie swojej reklamy używał prostych krojów czcionek, w rozmiarze nie mniejszym niż 12 – przy czcionce Arial.
Czy wykupiona reklama pokaże się tylko raz?
Nie. Reklama na ecolight zostanie wyemitowana więcej niż raz w ramach wybranego przez Ciebie czasu emisji – reklamy wyświetlane są w powtarzających się 3-minutowych cyklach. Liczba emisji uzależniona jest natomiast od wysokości kwoty, którą chcesz zainwestować, a w ramach wybranego harmonogramu, sam decydujesz o ilości wyświetlonych spotów w ramach jednego cyklu.
Jeśli wykupię reklamę na dany dzień, kiedy dowiem się, że moja reklama się pojawiła?
Planując kampanię reklamową na ecolight, sam podajesz datę i godzinę, w której Twoja reklama ma być wyświetlona. System potwierdza dokładny czas emisji reklam, a po zaplanowaniu kampanii możesz zobaczyć harmonogram emisji, gdzie widoczna jest ilość wykupionych spotów i zaznaczone pętle, w których spoty zostaną wyświetlone.
Jeśli będę chciał zmienić obraz, który ma się pojawić w reklamie to czy będę mieć taką możliwość?
Tak, istnieje możliwość zmiany obrazu już w trakcie trwania kampanii, bez ponoszenia żadnych kosztów. Można tego dokonać maksymalnie do 2 pełnych dni przed emisją, czyli jeśli kampania zaplanowana jest np.: między poniedziałkiem a niedzielą, grafiki do wyświetlenia w piątek należy zmienić najpóźniej w środę.
Czy można wybrać sobie konkretny nośnik, na którym ma się pojawić moje ogłoszenie?
Tak. W czasie składania zamówienia system prosi o wybór lokalizacji.
Czy są jakieś zakazy dotyczące tego, co może się pojawić na reklamie?
Reklama musi być zgodna z prawem, nie może naruszać norm moralnych ani dobrych obyczajów, nie może również godzić w niczyją godność ani dobre imię. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami zakazana jest reklama alkoholu, papierosów oraz hazardu.
Jak długo będzie widoczne wykupione przeze mnie ogłoszenie?
Tak długo, jak trwa zamówiona kampania – sam określasz jej parametry (czas trwania, dni i godziny emisji).
Czy jest możliwe, żeby wykupiona przeze mnie reklama była widoczna cały czas w danym dniu, w podanej godzinie? Np. od godziny 14.30 do godziny 14.50?
Tak, ale wymagałoby to specjalnego zaplanowania kampanii: zakup powierzchni na ecolight odbywa się w ramach trzyminutowych cykli obejmujących 10-sekundowe „spoty”. W takim przypadku należy wykupić kampanie obejmującą wszystkie spoty w każdym cyklu pomiędzy 14:30 a 14:50.
Jak wykonać zdjęcie nośnika, aby był na nim widoczny prezentowany layout reklamowy?
Należy ustawić czas naświetlania w taki sposób, aby był dłuższy niż 1/50 sekundy, wówczas na zdjęciu widoczny będzie pełny obraz prezentowany w ramach jednorazowej emisji.